Jak skutecznie schudnąć?

Udostępnij

Naukowcy coraz częściej wspominają o tym, że dziś utrzymanie tak zwanej zdrowej wagi może się okazać trudniejsze niż miało to miejsce kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście, nawet teraz nie jest to niemożliwe. Kluczem do sukcesu wydaje się przestrzeganie kilku zasad, z których najważniejszą wydaje się być ta mówiąca o konieczności wyboru zdrowej diety odpowiedniej właśnie dla nas po to, aby jeść mniej. Nie zaszkodzi również, jeśli zdecydujemy się na ograniczenie spożycia tłuszczów na rzecz produktów roślinnych. Nie zaszkodzi ograniczyć spożywanie mięsa, a także cukru i jego pochodnych.

Eksperci nie mają wątpliwości, co do tego, że utrzymanie prawidłowej wagi nie należy dziś do zadań prostych. Co ciekawe, nie jest to już wyłącznie nasza wina. Mamy do czynienia z imponującymi ilościami naprawdę smacznego jedzenia, a tym samym narażeni jesteśmy na pokusy, których nie tak dawno nie można było sobie nawet wyobrazić. Niektórzy badacze przyznają nawet, że za duże szczęście można uznać to, że ludzie nie są jeszcze ciężsi. Jak zatem ograniczać wagę? Jedną z najskuteczniejszych metod wydaje się codzienne ograniczanie ilości spożywanego jedzenia, okazuje się przy tym, że jest to postulat, który znajduje uzasadnienie w stanie faktycznym.

O tym, jak jest to ważne, możemy przekonać się choćby uświadamiając sobie, jak wygląda dziś średnia porcja jedzenia w Stanach Zjednoczonych: https://ellalanguage.com/blog/najpopularniejsze-dania-w-usa/. Jeśli porówna się ją z tą, z którą mieliśmy do czynienia pięćdziesiąt lat wcześniej, z pewnością dostrzeżemy, że jest o niemal sto pięćdziesiąt procent większa! Niepokoi również to, że coraz większy udział w niej ma cukier obecny zarówno w sałatkach, jak i w bułkach razowych. To, co jemy każdego dnia, ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia, a przecież jemy coraz więcej i coraz gorzej.

Jak zatem zeszczupleć? W pierwszej kolejności warto uświadomić sobie, że mówiąc o zdrowym jedzeniu nie mamy wcale automatycznie na myśli takiego, które ma w swoim składzie mało węglowodanów. To, że demonizujemy węglowodany, znajduje potwierdzenie w badaniach naukowych. Okazuje się, że najdłużej żyją ludzie, u których są one obecne w diecie, choć ich ilość nie jest duża. Zbyt mała lub zbyt duża ilość relatywnie szybko zaczyna odciskać się na zdrowiu pacjenta. Ludzie powinni więc skupiać się przede wszystkim na tym, aby produkty znajdujące się na ich talerzu były zdrowe i wartościowe. Większa ilość mięsa nie jest tu rozwiązaniem.

Kolejnym sposobem na zbijanie wagi jest wybieranie zdrowych tłuszczy zawsze, gdy tylko pojawi się taka możliwość. Tłuste produkty mają swoje zalety już choćby dlatego, że dostarczają do naszego organizmu energię. Pozwalają też cieszyć się uczuciem sytości, co jest szczególnie dobrą informacją dla tych osób, które mają tendencję do podjadania.

Warto też wspomnieć o tym, że choć zaleca się jedzenie mniejszych porcji, zmiany nie muszą być radykalne. Zmniejszenie ilości jedzenia, a nawet okazjonalny post, mogą pomóc nie tylko w schudnięciu, ale i w wydłużeniu życia. Oczywiście, nie chodzi o to, aby decydować się na głodowanie, nie wolno jednak również przesadzać z jedzeniem.

Autor: Dietetyk w mieście, Iwona Barzyk: https://dietetykwmiescie.pl/o-mnie.html